Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

måndag 8 juli 2013

Maxat barnkalas, skulle det vara något fel?

Det kan vara så att jag varit lite negativt inställd till kalas i ett tidigare inlägg. Och jaha. Nu är jag på gränsen igen. Till att vara lika god kålsupare. (Kolsupare?) För som jag skrivit om förut så hade jag tankar om vilken förälder jag tänkte bli, men där man kan säga att det sket sig. Big time. 

Och det gäller alltså även ang kalas. Det här med att det inte behöver vara avancerat kalas. För att barnen ändå inte märker. 

Tre pirater välkomnade barnen till Antons kalas igår. 


Men självklart inte för att vi ville vara märkvärdiga, eller bättre än någon annan. Utan bara för att vi visste att det var det bästa vi kunde göra för Anton. 


Inte-nudda-marken-bana, Hulken-tårta, ansiktsmålning, skattjakt med pirater, fiskdamm, godispåsar och massor av lek. 


Anton älskade det. Vi vuxna också! 

Så himla roligt att få leka lite med barnen. Vi hade förberett det mesta dagen innan så att vi skulle kunna vara med och leka så mycket som det gick. Min syster var ovärderlig hjälp/lektant/pirat. 

En väninna undrade vad hon nu skulle göra på sin sons fyra-års kalas. Och då kände jag mig lite dum. Det var liksom inte meningen att sätta ribban. Det var ju verkligen sånt som jag ogillade förut. 

Men som sagt. Jag blev inte riktigt som jag tänkt mig. Och vad gör man inte för den man älskar? Man skulle ju kunna göra hur mycket som helst. 

Men det betyder ju inte att det är rätt. 

Och framförallt inte för alla barn. Bara för att Anton har galna föräldrar. (Som dock är totalt slut idag!!) Man får väl passa på medan de uppskattar sånt. Om några år är det nog kört. 

Hej, jag fyller 17 och min morsa springer omkring som värsta spindelmannen. Hjälp mig härifrån!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)