Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

onsdag 17 juli 2013

Dag 2 Leksand Sommarland


Vilken underbar grävmaskin, va? Med kurbits och påmålade larvfötter. Fabian gillade verkligen dessa karuseller. Det var en oupptäckt mark för honom. 


Även Anton gillade karusellerna. Han och jag gick en egen liten vända när lillbrorsan sov middag. Då hann vi bl.a. med den lilla bergochdalbanan två gånger. Om jag eller han var räddast? Jag var nog mest rädd att han skulle tycka att det var för läskigt! Men det gjorde han alltså inte. 

Annars var det ganska mycket samma som igår. Bad. Sol. Glass. Leka. Klättra. Åka. Köra. Äta. Dricka. 



Torkad frukt i små paket är perfekt tillskott när energin sinar. Tack Renée Voltaire och Saltå Kvarn som gör bra alternativ till godis för de små liven. Tuber med mosad frukt är också en favorit när man inte vill kladda med rinniga päron eller mosade bananer. 


Eftersom vi campar precis bredvid Sommarland så är det gångavstånd "hem" efteråt. Det är jätteskönt, när alla är trötta och hungriga. Men Anton orkade inte gå. Utan det var han som åkte vagn och Fabian knallade på. När vi kom till stugan (furubeklädda,suck!) så var Antons energi helt slut. Trots all påfyllning. Då var det tur att vi fått med oss Super Mario i fickformatspel. (Ja, jag minns inte vad det heter, men det kan kvitta.)

Egentligen är jag väl inte väldans förtjust i att allt ska vara digitaliserat nuförtiden. Läsplattor hit och Wii-spel dit. Men Fia-spel i all ära, ibland är det sjukt skönt med dessa nya grejer. Anton blir lugn och glömmer att han är jättetrött. Vi kan laga mat. Samtidigt som Fabian kör sk motorcykel utanför stugan. Dvs springcykeln. Hans energi räcker för evigt. 

Vi vuxna är dock också trötta. Det tar på krafterna att härja sju timmar två dagar i rad. Det blir tidigt i säng ikväll. Typ nu. Godnatt Leksand! Imorgon bär det av mot Lindsberg för att krama på bror och hans fina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)