Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

måndag 1 juli 2013

Ändrade nattrutiner och Bomstad

Ja, nu har vi provat dessa nya nattrutiner under två nätter. Och jag får väl erkänna att det går sådär, hittills. 

För den som inte hängt med i svängarna så får inte Fabian somna i vår famn eller jätte tätt intill, som han brukar på kvällar och när han vaknar mitt i natten. Vi hoppas att han ska kunna somna om bättre själv på nätterna då. Så småningom. 

På kvällen tar nattningen lite längre än vanligt än så länge. 

På natten. Ja vad ska man säga. Det är väl ungefär tio gånger så jobbigt. Att mota tillbaka honom till sitt eget rum när han kommer in till oss. Och att sedan sitta en bit ifrån sängen. Tills han somnar. Obekvämt. Trött som ett as. Har tagit 1,5 timme varje natt att få honom att somna om. Fy i h-vete. 

Och jag har tagit båda nätterna för min man har varit förkyld. Men i natt hoppas jag få sova. 

Jag vet att det tar tid att ändra ett beteende. Men förhoppningsvis är det värt det. Så småningom. 

Idag var det så fint väder att vi bestämde oss för att åka till stranden. Vi bor ju nära Sveriges största sjö och måste ju njuta av den härliga känslan av lång sandstrand och kluckande vågor. Bomstad blev det. 





Det var precis lagom varmt. Några slöjmoln och lite bris som gjorde att det inte stekte utan bara var skönt. Det är bra för barnen också om det inte är för varmt. 

Bakom oss i skuggan låg ett litet barn och sov i en vagn. Mamman som nattat barnet satte sig i lugn och ro en bra bit ner på stranden, tillsammans med fler barn och en annan vuxen. När barnet efter en stund vaknade och skrek så hörde hon inget. Såklart. Eftersom det ju inte direkt var tyst på stranden. Jag funderade flera gånger på att gå och säga till mamman. Men det känns ju också lite "fjantigt", svensk som man är. Precis när jag tänkte gå så kom den andra vuxna och hörde barnet. Tack och lov. Då var bebisen bra arg och ledsen efter att ha gråtit i säkert tio minuter. Jag såg att mamman verkade ha två större barn. Det där hade nog aldrig hänt med första barnet. Överbeskyddande som man är då. Men den här gången var det lite väl underbeskyddande, om du frågar mig. 

Om det är sol imorgon så blir det båttur med svärföräldrarna ut till en ö i Vänern. Underbart med sommar och semester!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)