Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

torsdag 15 augusti 2013

Tungt ibland

Det har varit en ganska tung och seg vecka. Det har varit tungt att gå upp på morgonen. Och segt att komma igång på jobbet. Som sirap i huvudet.

Och så har jag tänkt en massa. Jag har sådana perioder ibland. Inte ofta, men ibland. När jag känner mig lite nere, men inte riktigt kan förklara varför. Det kanske hör samman med att en lång ledighet är över. Och snart kommer hösten och med den inga härliga sommarkvällar. Eller långa sovmorgnar. 

Men som om jag haft sovmorgnar den här sommaren. Vem försöker jag lura. Jag gillar ju hösten. 

Som sagt, jag vet inte riktigt varför. Men det får väl vara så ibland. Att det känns lite tungt. 

Barnen har sovit ovanligt dåligt. Och det är som att de känner på sig att jag har extra kort stubin. Det är någon slags övernaturlig superhjälte-kraft som de har. "Då ska vi testa mamma ännu mer, haha!"

Men imorgon eftermiddag åker jag på yoga-retreat i de värmländska skogarna och återkommer till min kära familj som en helad människa på söndag kväll. Välbehövligt för oss alla. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)