Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

måndag 19 augusti 2013

Kvinnoyogaretreat

Jag försöker hitta ord för att beskriva min helg men jag känner att det inte riktigt blir rätt. Jag når inte ända fram. Svårt att göra det rättvist.

Och det är svårt att klä en känsla i ord. Men det har jag övat på i helgen. Att under fyra minuter berätta för en främmande kvinna varför jag befann mig på ett kvinnoyogaretreat. Utan att bli avbruten. Utan några frågor. Bara berätta. Om mina känslor. Det är maffigt på något sätt. 

Men det låter liksom inte riktigt lika maffigt här idag. Nu när jag skriver det. 

Ett retreat kan ju låta som något utvilande. Men det handlade snarare om att göra en reträtt. Alltså dra sig tillbaka och gå in i sig själv. Skala av sig alla lager av den man egentligen inte måste vara. Allt brus i vardagen följde inte med till de värmländska skogarna. 


Och någon vila var det knappast. Klockan 05.15 gick de runt och sjöng och spelade i klockor och gongen och väckte oss. Sedan väntade mer än två timmars yoga, mantrasånger och meditation innan frukost. Dagen fortsatte med yoga, samtal och god vegetarisk mat och avslutades med frigörande dans och massage till tiotiden på kvällen. För att sedan börja igen vid halv sex morgonen därpå. 


Jag mötte fantastiska kvinnor. Vilken styrka. Vilka möten. Erfarenheter och visdomar. Att inse att vi kvinnor är ganska lika inuti. 

Nu har jag energi och framförallt lugn att ta mig an vardagens stress och måsten. Och höstens mörker. 

Tack Yogainstitutet för en oförglömlig helg. Nu ska jag sluta messa om detta. Och gå och sova. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)