Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

torsdag 1 augusti 2013

Hur kul kan en grävmaskin vara?

Att maskiner kan vara så spännande. Barnen och min man har tillbringat större delen av dagen med att titta på en grävmaskin som grävde utanför vårt hus. Den tillfälliga lagningen igår fixades ordentligt. Elen kopplades rätt. Vägen lagades.


Barnen övervakade och ställde hundra frågor till de två som utförde arbetet. "Varför", var som vanligt standardfrågan. (Som nu även lillebror lärt sig att fråga. Underbart! Eller inte...)

På eftermiddagen åkte vi och badade eftersom solen gassade på ordentligt. Och efter middagen hjälpte barnen mig att plocka hallon. 


Den sista veckan har det exploderat av hallon i vår trädgård. Finns det något mer meditativt än att plocka hallon? För mig är det som terapi. Man får vara ute i lugn och ro och sträcka ut armarna för att försöka plocka fler och fler. Barnens hallon hamnade såklart ofta i munnen. Men det är ju också lite av charmen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)