Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

lördag 15 mars 2014

Koppla av och koppla ner

Vår resa till Kanarieöarna innebar inte bara sol, bad, god mat och massage. Det var som ett retreat för mig. Utan vare sig telefon, dator, sociala medier och mejl. Vi hade med oss dator och hade wi-fi på rummet. Men jag behövde koppla ner en stund. Inget yttre brus som så ofta stör. 

Så som ett medvetet val så tittade jag endast på mejlen en gång. Om nåt väldigt viktigt skulle ha hänt. Annars inget. På en hel vecka.

Inte ett dugg jobbigt. Snarare otroligt skönt. Men därför har jag inte heller varit så frekvent här på bloggen. Inte så många inlägg eller tid för att läsa andra bloggar. Jag saknar en hel del bloggar och försöker läsa igen lite. Men det känns så lugnt och skönt i kroppen att jag väljer att ta det lite lugnt med kikandet på telefonen och datorn. 

Istället njuter jag av den analkande våren. Var till trädgårdshandeln igår och kunde inte låta bli att köpa underbara engelska pelargoner, lilafärgade calla, vårlökar och andra gröna små härligheter. 



(Jag kan inte namnen på alla, men fina är de.)

Det har ju blåst kraftigt här idag, som det säkert har gjort i stora delar av landet. Jag hörde också att det fanns risk för snö i helgen och håller tummarna för att det inte blir så. Men våren är ändå tidig och härlig i år! Förra året var den betydligt senare. Då hade den inte kommit i slutet av mars ens.

Jag önskar er alla en fortsatt fin helg! Nu ska jag mysa lite med yngste i soffan. De andra två är ute på olika håll. 

(Avslutar med en bild på många härliga blommor...)

4 kommentarer:

  1. Du gör helt rätt i att njuta av stillheten så länge det bara går.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men eller hur! Önskar det håller ända fram till sommaren är här!

      Radera
  2. Det där att koppla ner och koppla av är viktigt. Jag måste säga att jag kan bli bättre på det än vad jag är.
    Vilka vackra blommor du inhandlat, det är en fantastisk tid vi går tillmötes;)
    I sinom tid får ni veta vad jag vet;)
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ibland behövs lite forcering för att kunna koppla bort allt brus, tex att man åker till ett ställe där man inte kan använda sig av telefon och dator... Jag väntar spänt på nyheten... :) Kram Maja!

      Radera

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)