Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

måndag 11 november 2013

Kroppen vill vila men barnen vill busa

När halsen värker. När huvudet känns som om det vill sprängas. När barnen bygger med lego och jag sitter i sängen bredvid. Värmekuddar, sockar, varmt te. 

En ledig måndag. Då jag är tacksam över att vara hemma. Och tacksam över varje minut som barnen leker lugnt. 

För plötsligt börjar någon kasta lego. Och dra i hår. Och skrika. Då orkar min kropp inte. Då vill den bara iväg och vara ifred. Men det funkar ju inte med två spralliga barn. De behöver leka. Och jag behöver vila. 

Det blev en bra helg på alla sätt och vis. 

En kollega och hennes två barn kom på besök. Barnen lekte. Vi drack kaffe. 

Hela familjen åkte till badhuset i Filipstad, som vårt dagis bokat. Plask och hopp och dyk. Och matsäck vid poolkanten. Föräldrar och barn om vartannat. 

Barnen hade gjort medaljer av trolldeg till sin pappa. De målades i guld och hängdes på band. Barnen var så uppspelta när de skulle väcka sin pappa. Och han hängde de andäktigt runt halsen. 


Våfflor med grädde och sylt. Mys i soffan hela familjen. 

Söndagen avslutades med tapas och vin innan konsert med Melissa Horn. Vissa stunder magiskt. Vissa stunder så överröstade det skickliga bandet henne, så att hon fick skrika för att höras. Och då låter det mindre bra. 


Men efter att ha sovit alldeles för dåligt natten till söndag så känner min kropp idag att den behöver lite lugn och vila. Så att jag slipper detta ont-i-halsen-duttande, fram och tillbaka. Frisk. Hängig. Frisk. Sjuk. 

Har två fullbokade dagar på jobbet framför mig och sedan utbildning i Stockholm två dagar. Får se vad kroppen orkar. Ska försöka klara av dagen med två pigga barn först. Wish me luck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)