Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

fredag 29 november 2013

Dagens berg- och dalbana och min egen kom-ihåg-grej

Som en liten påminnelse till mig själv när jag nästa gång står där och ska baka och pyssla och laga mat och vara med barnen och städa och göra sjuttioelva andra saker - samtidigt: GÖR DET INTE!

Ifall jag återigen skulle få för mig att det är en bra grej!

För det är ju aldrig det!

Visst, jag är sjukt bra på att hålla många bollar i luften. Det får jag ge mig själv. Men när vi idag hade stoppat i nejlikor i apelsiner, bakat ut massor av pepparkakor, ordnat rosa och gult glasyr (som Anton först tyckte var omöjligt att få på, men efter några utbrott så gick det riktigt bra) och bakat lussekatter (som var alldeles för degiga, men enligt det perfekta receptet så hade jag ju vägt upp rätt mängd mjöl, tusan också, omöjligt att göra fina katter då...), då tog min ork slut. Barnen däremot, hade tydligen hur mycket bus i kroppen som helst. (Kanske beror på all deg som de ätit, vild gissning.)



Ja och när orken var slut så såg det ut såhär:

Och det var då jag kände att jag nog startat upp något projekt för mycket. Vi skulle ju orka med att städa idag också.

Men först behövde vi lite frisk luft, så vi gick ut en stund. Efter ytterligare ett par psykbryt från äldste sonen så livade lite såpbubblor upp det hela. Bubblorna la sig ovanpå gräsmattan utan att gå sönder. Tydligen så är såpbubblor mycket mer hållbara när det är kallt ute. Och därmed mycket roligare att leka med.


Som tur var hade vi färdig mat i kylen, för sen var energin slut för oss alla. Men efter maten tog vi nya tag och städade hela huset. Anton dammsög och fick även prova på att moppa golvet, till hans stora nöje. 

Sedan gick vi ut igen och spelade lite boll. Och så lite matlagning på det. Så ja, nu är jag lite trött. Det tar på krafterna att vara föräldraledig. 

2 kommentarer:

  1. oj oj oj vad du hunnit med mycket på en dag. Hi hi hi vet precis hur det är det där med att starta upp många projekt samtidigt och fast man tror och tycker att det är en bra idé just då så är det sällan det;)
    Hoppas du fått ta igen dig inatt så att du har nya krafter.
    Annie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag fattar inte att jag aldrig kan lära mig! Men, men, en vacker dag gör jag väl det! Hoppas du har en fin helg, kram kram!

      Radera

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)