Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

söndag 27 april 2014

Lyckan över att träffa sina syskon

Inte nog med att vi hade finbesök i helgen. Jag fick även träffa min bror idag, som var tillbaka i Sverige efter fyra månader i Indien. Vi slöt upp hos mina föräldrar (fast min pappa var hos sin bror) tillsammans med min syster, hennes kille, min brors vän, min man och våra barn. Det blev hemgjord pizza och kolamandel-tårta, för att min bror kommit hem. Sen lekte vi lite lekar på den kvällssoliga gräsmattan.



Och när jag tänker på hur mycket jag saknat min bror och hur mycket jag älskar mina syskon så känns det ändå lite värt det alla gånger då jag avstyrt bråk mellan mina barn. Då de bitit och nypt varandra. Och jag känt att "vad fan, skjut mig!". Men idag inser jag att det är kanske värt det ändå. Om de, när de blir stora, får känna en uns av det jag känner idag för mina syskon. Lätt värt det. 

5 kommentarer:

  1. Lätt värt det! Tusen gånger om... Minns inte att vi slogs som små, men visst testade vi varandras gränser och tryckte på varandras ömma punkter, och lät våra kära föräldrar få nå sina gränser och tålamodspröva. Kanske är det därför det är så ljuvligt, friktionsfritt och kärleksfullt idag; för att vi gjort det där trubblet som små. Hur som helst Älskar jag Dig och Bror av hela mitt hjärta, Och det är den största gåva att leva med er, mina syskon.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fina, fina syster! Tacksam är vad man ska vara att ha dig till syster! Men om vi bråkade lite när vi var små vet jag inte om alla håller med om. (Läs; våra föräldrar) Och om du tycker det är värt att ha många barn får du kanske snart veta! :) Ibland sliter man sitt hår. Men vad gör man inte för de man älskar? Syskon är guld värt! Och slit värt, också! Många pussar till bästa du!

      Radera
  2. Håller med, att få syskon man älskar är ju bland den största gåvan man kan få av sina föräldrar. Är så tacksam för mina systrar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja eller hur! Även om inte alla kan få fler barn. Eller vill. Men jag tycker också man gör barnen en tjänst. Förhoppningsvis kommer de tacka en någon dag! Jag tackar mina föräldrar!
      Sköt om dig, kram Maja!

      Radera
    2. Nej, det är sant. Lite klumpigt formulerat. Den största gåvan jag fått av mina föräldrar och den största jag tror mina barn kommer få av oss är mer riktigt!

      Radera

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)