Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

torsdag 3 april 2014

En mamma behöver faktiskt också få sitta i soffan ibland

Ser ni det där?


Ja, är du kvinna så kanske du ser all disk.  Jag tänkte vara väldigt okvinnlig och strunta i den för EN gångs skull. Istället finns det nåt där i mitten som jag tänker ta. 

Du såg den? Ölen. Tar den med mig till uterummet. Sätter mig i soffan framför brasan och läser tidningen. 

Orkar inte vara mamma just nu. Nä barn, ni får inte spela på min telefon. Ni får inte se på TV. Lek nåt istället. Utan att bråka tack. Låt mig vara ifred. Det har varit tillräckligt med bråk idag. Tillräckligt med tjat om att ni ska äta er mat. Tillräckligt med sluta och nej. Tillräckligt med sparka och slåss. Låt mig vara ifred.

Väldigt o-mammigt, jag vet. Men fasen så skönt ibland. (Och nej, här är jag inte politiskt korrekt eller könsneutral. Men hur ofta händer det att en mamma behöver sitta och vila lite. Jämfört mot en pappa? Just tellin'.) 



/Bitter-Maja-men-det-ordnar-sig-snart!

4 kommentarer:

  1. Precis så kände jag mig i måndags, det var ingen bra mamma-barn dag. Jag lugnade ner mig på kvällen med en promenad med en efterföljande låååång dusch. Vissa dagar är bara sådana och kanske måste vi ha dem för att verkligen kunna uppskatta de där guld-dagarna då barnen är söta, äter upp sin mat, kramar varandra och inspirerar till lek med hela familjen;)
    Kram och njut
    Annie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Efter lite tid i soffan (som jag delade med två barn) så orkade jag ta itu med disken, så att det lagom tills mannen kom hem såg perfekt rent ut - typiskt mammigt.
      Tack Annie, känns bra att veta att det inte bara är jag! Svårt att njuta i stunden, men jag fattar ju vad du menar! Man måste ju ha tråkigt ibland för att kunna ha roligt sen, som Alfons farmor säger... :)
      Ha en fin fredag och lycka till med hemside-fix! Stor kram Maja!

      Radera
  2. En öl sitter fint ibland......
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör det verkligen! Hoppas det blir en fin fredag i butiken idag, kram Maja!

      Radera

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)