Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

fredag 4 april 2014

En salig blandning av mandel, tårar, glödhoppor och cykeltur

Den intensiva fredagen är över. Om man ser på de här bilderna så kan det lätt kännas som lite idyll-varning. Men jag vill då bara nämna att det varit en massa gnäll och bråk också. Och när jag stod där själv med bulldegen i köket och barnen slogs i vardagsrummet så var det inte jättekul. 


Men bullar blev det. Med mandelmassa, socker och smör inuti. Och hackad mandel ovanpå.  

Och så blev det glödhoppor. Som smakade bäst ute i skogen. 



Och så planterades det blommor.


Idag var det ett stort ögonblick för Fabian, då han för första gången fick följa med brorsan när han cyklade till en kompis. De cyklade där på vägen båda två och Fabian vände sig om och såg så nöjd ut.


Äntligen var han tillräckligt stor! Jag höll utkik medan jag hängde tvätt. Och båda syskonen (lekkompisarna) var hemma, som tur var. De lekte ett par timmar, sedan kom de hem. Nöjda och trötta.

Så visst har det varit härligt idag. Sol, vår, skratt och tårar. Trevlig helg önskar jag dig! En helg med sol och fylld av det mesta!

2 kommentarer:

  1. Men visst är det fantastiskt när de börjar bli så stora att det kan ge sig ut lite själva. Men samtidigt lite sorgligt, tiden går fort och de blir så stora så fort. Modigt av dig att baka bullar med barnen. Jag har gjort det en gång och aldrig mer när jag är ensam med barnen. Näpp ska här bakas så ska det vara något som går snabbt för jag fixar inte en massa bakande med en massa bråk i bakgrunden. Och bråk kan jag garantera att det blir;)

    Önskar dig en fantastisk helg med allt vad det innebär.
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja stora blir dem! Men jag tycker mest det är roligt! Fabian blir så mycket nöjdare när han märker att han klarar av grejer själv. Och nöjt barn innebär nöjd mamma. :) Men det kommer väl en tid när jag kommer sakna den lilla Fabian också...
      Barnen hjälpte mig med massa under bakningen så om jag orkar ta det lite långsammare och har mycket tålamod så brukar det gå väldigt bra att baka med barnen. Anton stekte alla glödhoppor medan Fabian lyfte på handduken när nya bröd blev färdiga. Men det är inte alltid jag orkar...
      Ha en skön lördag, verkar bli soligt idag, åtminstone i Värmland! Stor kram Maja!

      Radera

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)