Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

torsdag 13 juni 2013

Dröm om studentens lyckliga dar

Låtom oss fröjdas i ungdomens våår. 

Idag tog de studenten här i Karlstad. Lövade vagnar med berusade ungdomar, som sjöng om att äntligen tog de studenten och fan vad de är bra, syntes över hela stan. Berusade av livet och friheten att äntligen vara färdig med skolan. Och av aningens med alkohol också på vissa håll. 

Tyvärr öste regnet ner stora delar av dagen. Tråkigt för alla somrigt lättklädda ungdomar och deras familj och vänner.  

Känns som en evighet sen som jag tog studenten, samtidigt som det känns som igår (nästan). Men det har ju hänt en hel del. Jag har bott i Örebro och Italien. Har pluggat på två universitet. Jobbat på olika arbetsplatser. Bott i massa olika lägenheter. Träffat min älskling. Köpt hus.  Fött två underbara barn. Gift mig. Fyllt 30. 

Ja, vid närmare eftertanke så var det nog en stund sen jag tog studenten. Hehe. Men tänk vad vuxen man kände sig då. Och glad. Hela livet låg framför en. Jag hade nog aldrig kunnat gissa mig till hur mitt liv skulle vara, såhär ett antal år senare. 

Men inget har jag ångrat. Och det är väl bland det bästa betyg man kan ge sitt liv. 

Så idag. När regnet öste ner. Och jag inte längre är en ungdom. Så istället för att hänga på stan så befann jag mig i vår trädgård. Med två härliga ungar. Som var på snigeljakt. Livets vägar äro outgrundliga. 

 

1 kommentar:

  1. det har hänt mycket sen studenten.´
    Åren går fort. Vissa saker känns som igår.
    Blev nog folk av oss alla i SPEK?!

    /Sofi

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)