Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

onsdag 19 juni 2013

Besvikelsen kan ibland vända

Såg att det var gratis yoga idag i Stadsträdgården. Ringde mamma och hörde om hon ville följa med och frågade min pappa om han kunde passa barnen. Maken skulle på dagis-möte. 

Ren lycka när de nappade på mitt förslag. Skulle bli så härligt att få yoga lite i en somrig park! 

Eftersom det var mulet ville jag bara kolla att det inte var inställt. Då såg jag, till min fasa, att jag sett fel på tid. Vi hade redan missat det. Vadå antiklimax. Jag som varit hel-pepp på det. 

Men snälla pappa sa att vi kunde ta en promenad istället, han lekte gärna med barnen en stund. Så efter en timmes skogspromenad känns det bättre. 

Mysigt att hinna med lite kvalitetstid med min mamma också. Förut, när vi bodde i olika städer, så pratade vi ofta i telefon i någon timme i veckan. Men nu när vi ses så hinns det inte med. Man blir alltid avbruten av att en blöja ska bytas, ett barn ska tröstas, en häftig grej som måste visas eller ett bråk som ska avvärjas. 


I morse hade jag, som alla dagar, den här underbara utsikten på väg från parkeringen till jobbet. 

Den kommer jag nog sakna snart. Imorgon blir sista dagen på väldigt länge som jag får se den. För sen är det semester! Tjoho vad härligt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)