Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

måndag 27 maj 2013

Handla mat - veckans egentid

Ikväll var det återigen dags för en av veckans bästa - en timmes besök på Kvantum. Att handla mat kunde inge sån frihetskänsla visste jag inte för fem år sen. Min egna tid. Strosa i lugn och ro. 

Jag inser ju också att man beter sig betydligt olika beroende på om man handlar med barn eller inte. 

Med: pratar konstant. Med barnet såklart. För att det ska hålla sig nöjt och lugnt. Låter barnet väga frukt och sätta på prislappen på påsen, men är lite nojig att barnet ska glömma självscanningen. Gången är lite lätt stressad. Och nåt stirrigt finns i blicken. 

Utan: jag går betydligt långsammare. Njuter av att välja grönsaker. Låter stressade småbarnsföräldrar gå före. Ler förstående åt föräldern som försöker övertala barnet att sitta stilla i vagnen. Känner så väl igen mig. 

Det tar väl ungefär lika lång tid. Men mycket grejer blir det. Bilen full. 

Vad blir veckans egentid för dig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)