Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

fredag 15 mars 2013

Skitvecka och gnällkärringar

Det har varit en sån där riktig skitvecka. Ni vet. När det mesta bara känns drygt. Och fel.

Vad man än säger så låter man som en gnällkärring. Det går liksom inte att rå för det. Det bara kommer ut så. Utan att man menar att låta grinig.

Har vabbat tre dagar. Varit på jobbet en dag. Det får ses som veckans höjdpunkt. Det var en väldigt rolig arbetsdag. Alltid något.

Men idag föräldraledig.

Och back to tjatmorsa. Fan. Förhoppningsvis kan jag få lite avlastning med barnen i helgen. Så jag får komma tillbaka i vanliga gängor igen. Som vanliga glada Maja.

Kanske beror det på att de tog våren ifrån mig. Jag fick andas in den för en stund. Sedan blev det åter kallt. Vintern tog ett grepp om mars. Jag trodde det var februari som var kylan och vabbandets månad. Kanske jorden trodde att februari skulle vara 48 dagar, istället för 28.

Nej, ge mig våren tillbaks. Jag behöver dig NU!

Och så behöver jag friska barn, som kan lyssna och göra som man säger. Utan att gnälla. In my dreams.

Nu fredagsmys. Eller när mannen tränat färdigt i garaget. Jag tror jag fixar lite popcorn. Alltid något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)