Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

tisdag 12 mars 2013

När man är sjuk så får man bestämma allt!

Ja. Så förbyttes då den härliga helgen i en ny vecka.

Och vab. Jag som ville jobba. Men Anton hade feber och då är det inte mycket att göra. Bara försöka få i honom vätska och få honom att hålla sig lugn. Och den som är sjuk får bestämma vad den vill äta, vad den vill se på TV eller vilken bok vi ska läsa.

Till slut tröttnade Fabian:
- Min suk. Min betämma.

Så idag får Fabian vara på dagis. Det fanns liksom för mycket spring i benen och bus i blicken på honom.

Och att bara ha Anton hemma är lite som semester. Jag hinner tvätta, städa, fixa å trixa och jobba lite. (Okej, det kanske inte är lika med semester. Men man hinner med mycket.) Men nu ska jag väl inte vara för kaxig. För han börjar bli frisk. Och då kan han lätt bli rastlös.

Hur länge ska man egentligen vänta innan man får skicka tillbaks barnet till dagis? Det där med att han ska orka med barngruppen kan ju vara lite svårt att avgöra tycker jag.

Och jaha. Nu börjar det redan hör jag. Han sa precis:
- Mamma, vad ska vi leka?

Bara börja vara lektant då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)