Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

måndag 29 augusti 2011

Beroendeframkallande

Kaffe. Kaffe. Kaffe. Vad skulle jag göra utan denna dryck? Det är mitt största beroende just nu. Att få en stor kopp kaffe på morgonen. Jag kanske är en lantis-latte-morsa, eftersom jag inte direkt dricker den på ett kafé på stan. Nej, för mig avnjuts den hemma, medan Anton leker själv och Fabian ligger på golvet och försöker lära sig krypa. Då tittar jag på mina underbara barn och njuter av min latte.

För jag fick en kaffemaskin av min man förra året. Det har räddat många morgnar för mig. Det går säkert lika bra med bryggkaffe, men för mig känns det lite lyxigare med varm mjölk och starkt, smakrikt kaffe. Och snabbare. Mmmm. Blev sugen på en till kopp nu. Kalla mig pretto, om du vill, men det är min craving.

Något annat som är beroendeframkallande är den här glassen efter maten. Har blivit en liten vana under sommaren. Eller kanske en liten chokladbit. Kaka funkar också bra. Borde kanske försöka sluta med det.

Men man kan behöva få unna sig lite när man är mammaledig. För det är inget lätt jobb, direkt. Vänner utan barn tycker att vi borde kunna åka in till stan eller göra någon annan utflykt när de hälsar på. Det är först EFTER utflykten som de förstår varför jag kan vara lite skeptisk till för många aktiviteter och varför jag packar ganska länge. Det blir en del grejer som ska med när man har två barn. Och det hinner bli en del gnäll och skrik. Men roligt är det oftast.

Det är nog så, när jag tänker rätt på saken, att jag vet vad som är allra mest beroendeframkallande i mitt liv. Det är varken kaffe eller socker. Ibland känns det skönt att få vila ifrån det, men då saknar jag det på en gång. När jag är utan det så är det något som saknas. Mina barn och min man.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)