Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

fredag 15 augusti 2014

En fyradagars-helg behövdes

Även om barnen verkade trivas på fritids och dagis (inga fler jobbiga lämningar), och trots att jag hämtade de mycket tidigare än vanligt, så var de trötta när tre dagar hade gått. Antons psykbryt i onsdags vittnade om det åtminstone. Så jag tog ett snabbt beslut om att vara hemma med dem på torsdagen. 

Och eftersom jag ska fortsätta jobba 80% och vara hemma på fredagar så tog vi en lite tidigare och längre helg. En mjukstart efter semestern, kan man säga. Inte bara skönt för barnen.

Allt med förutsättningarna att barnen inte direkt skulle tjata om att få åka till en kompis eller att få spela spel på plattan. Kanske på grund av det, eller att vi haft några dagar ifrån varandra. Jag vet inte vad det berodde på, men barnen har hållit sams ovanligt bra. 

Vi har bakat bullar. Varit ute i skogen och plockat både blåbär, lingon och svamp. Druckit smoothies. Spelat mängder av spel. Och njutit av lite extra ledig tid såhär i början av rutinerna och ekorrhjulet. 


Så nu, efter en tvådagars-helg, får vi en riktig helg tillsammans med mannen. Härligt! 

Har du några helgplaner?

2 kommentarer:

  1. Ser härligt ut, de är guld värda de där dagarna då barnen håller någorlunda sams;)
    Här blir det fotbollsläger för grabbarna med mannen medan jag drar iväg på loppis. Sen ska vi fira svärmor som fyller år och imorgon står jag och säljer på en marknad. Fullt upp hela helgen;)

    Fin helg till dig
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt med en loppishelg! Hoppas du gör några fynd och får några fynd sålda! :) Ha det så fint ni med, kram Maja!

      Radera

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)