Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

tisdag 20 december 2011

Nedräkning

Nu är det bara tretton dagar kvar. Och nej, jag har inte räknat fel till julafton. Eller dagarna fram till nyårsafton heller. Det är tretton dagar kvar tills jag börjar jobba. Visst är det jättemysigt med jul och hela den biten. Men just för tillfället ligger mitt fokus kring mitt jobb.

Det kommer bli så bra! Jag ska bara jobba halvtid i fyra månader. Sedan, lagom till att våren kommer, så ökar jag dosen en smula och går upp till fyra dagar i veckan. HELT perfekt om jag får säga det själv. Jag kommer ju få det bästa av två världar.

Ett par dagar i veckan med barnen. Jag får fortfarande följa deras utveckling på nära håll. Men jag får också lite social stimulans där jag får använda hjärnan. Äta lunch på stan, utan att behöva mata någon först. Min mat kommer inte hinna bli kall. Jag kan dricka min kopp kaffe utan att behöva ropa:
-Men var försiktig med lillebror! 
-Nej, Fabian, inte den sladden, den är ajaj! 
-Sluta dra katten i svansen! 

Fabian med bus i blicken...

Jag får göra något annat som jag faktiskt KAN. Förutom att vara mamma alltså. Och får träffa mina härliga kollegor. Mina arbetsuppgifter vet jag kommer bli utmanande, roliga, varierande och spännande.

Och min man ska vara ledig på halvtid. Det tycker jag är jätteviktigt. Både för barnen, honom själv och även vårt förhållande.

Visst är det mysigt att vara hemma med barnen en sån här morgon! Innan kaoset bryter ut...

Japp, får erkänna att jag längtar lite!

2 kommentarer:

  1. Vad bra det låter, håller med dig på alla punkter.
    Du kommer njuta av de olika världarna, det är jag övertygad om. Barnen är ljuvliga, men visst behöver vi vara mer än mammor och "fruar". Minns också hur jag njöt av att jobba och kunna få äta en hel måltid utan avbrott! För att inte tala om att föra ett samtal, utan teleskoparmar och split-vision-ögon på alla faror som lurar bakom hörnet (t ex julgranen...) Kram på Dig! / Mamma

    SvaraRadera
  2. Du gör rätt i att börja jobba så, jag började med två dagar i veckan när Malte var 7 månader, fick det bästa av två världar sen gick jag upp i tid. Jag hoppas verkligen vi har möjlighet att göra så igen.
    Vilka söta barn du har Maja!

    //Sofi

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)