Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

måndag 5 september 2011

Åldersnoja och att bli vuxen

När blir man egentligen vuxen?

Här är lite förslag jag kan komma på:
- när man flyttar hemifrån
- när man köper hus
- när man skaffar pojkvän/flickvän
- när man gifter sig
- när man får barn
- när man fyller arton
- när man får gå på systembolaget
- när man fyller trettio

Alltså borde jag bli vuxen på onsdag. Då har jag uppfyllt alla kriterier. Men ingen åldersnoja än så länge. Varför ska man ha det, när man trivs med sitt liv och gillar att bli äldre. Och klokare. Nu låter jag säkert lite pretto igen. Jag som i mitt första blogg-inlägg just nämnde att jag inte ville kalla mig det. Jaja, sånt är livet. Det är inte lätt att veta hur man blir uppfattad av andra. Men när man blir vuxen så kanske man struntar i vad andra tycker och tänker om en. Ja, det kanske är att bli vuxen. Ojdå, vet inte om jag är redo än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)