Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

torsdag 14 maj 2015

När det roliga blir inställt

Va f-n. Vi som skulle åka till min syster idag. Jag skulle göra min första roadtrip med tre barn. Och få gosa med min underbara systerdotter på elva månader. Men nej, det blev kräks istället. Inte hos oss som tur var. (Men min systerdotter blev inte lika go, om man säger så.)

Så det blir till att stanna hemma.

Men då kanske jag hinner få ner lite potatis i landet. Jag vet att jag inte skulle ha något trädgårdsland i år. Så sa jag åtminstone i höst. Men vad tusan, det går inte att låta bli. Mina odlarfingrar får klåda. Jag har redan vänt på mer än halva landet. Och har inte tänkt ha så mycket olika sorter i år. Bara potatis, morötter och sockerärtor. Och kryddor och squash. Och tomater. Och kanske lite bönor. Hehe.

Det finns nog att göra här hemma. Kanske att vi kan göra en utflykt här i Värmland. Solen skiner. Det ska nog gå an att fira den-där-kristna-högtiden-som-jag-inte-riktigt-vet-varför-vi-firar-men-är-glad-över-en-röd-dag-mitt-i-veckan här hemma också. Trevlig Kristi Himmelsfärd!

2 kommentarer:

  1. Åååå så tråkigt när roliga saker blir inställda. Förstår frustrationen. Men hoppas ni hittade på något roligt på den där konstiga röda dagen. ;)

    Fin fredag till dig
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  2. Blev grävning i land och så tittade vi när mannen spelade match. (Eller ja, han kunde inte spela pga ryggont, och det blåste typ storm, så vi fikade och åkte hem.) Men idag åker vi till min syster!! :-) ♡
    Ha det gott och fira lillebror ordentligt! Kram!

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)