Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

måndag 28 juli 2014

Luften efter ett regn

När det har varit tryckande värme väldigt länge så finns det inget som känns så skönt som regnet. För tillslut tar det nästan slut på syre. Luften är så kompakt  så att det pressar ner en mot marken. Några gånger har ovädret kommit och givit oss hopp om regn, men utan nederbörd och bara med åska och blixtar. 

Sen kommer då äntligen det där förlösande regnet. Som ger allt lite liv igen. Som ger växterna välbehövlig rotblöta. Som gör att min huvudvärk släpper. Gör det lättare att sova. Och fyller på med syre att andas in. Ger luften en klarhet som vi är så tacksamma för. 


Jag passade på att ta en springtur igår kväll, när det gick att andas. Och sög in skogens härliga dofter. 

Det bästa är nästan att prognosen visar på återigen soligt väder flera dagar. För sol är ju det bästa på semestern. Men lite regn är ju så välbehövligt ibland. Tycker du inte?

6 kommentarer:

  1. Vilken vacker bild på molnet! Verkligen härligt med ett riktigt regn.
    Ha det gott!
    Kram Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lena! Ja, visst är det så! Hoppas du mår fint, kram Maja!

      Radera
  2. Tryckande väder men så fina bilder! Och visst luktar det så mycket mer efter regn.
    I går tyckte jag vädret påminde om en utdragen förlossning, mullrande åska på långt håll, tryckande värme under många timmar, åska med dramatik på nära håll och så äntligen kom det efterlängtade regnet!
    Tack Maja för dina fina ord. Vi har gråtit och sörjt tillsammans men även skrattat åt alla roliga minnen som Leodin gav oss. Nu ska jag bara försöka vänja mig vid att han inte finns i vardagen, det glömmer jag så lätt.
    E med man irrade omkring i skogarna innan de tillslut hittade fram till din syster. Lilla dottern gjorde ett stort intryck, så pass att presenten blev kvar i bilen. Men då får ju jag tillfälle att åka dit. Och det ser jag fram emot!

    Allt gott till dig fina Maja!
    Kram
    Cia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad skönt att det kom regn hos dig också!
      Jag åkte inte heller riktigt rätt första gången jag skulle dit... :) Men jag vet att de skulle bli väldigt glada om du hälsade på!
      Hoppas du har en fin onsdag, kram Maja!

      Radera
  3. Jo, här har vi äntligen fått lite regn idag! Så jag behövde inte gå runt med vattenkannan ikväll. Nu hoppas jag bara att åskan håller sig borta i morgon för då kommer min storasyster på besök, händer en gång om året! Vi gick i dimma ikväll på byvägen och framför oss sprang ett gäng hjortar över vägen, mäktigt att se deras skuggor. Nu hoppas jag faktiskt på lite svalare dagar!
    Finas mammis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det skönt! Åska kan vara mysigt ibland, tycker jag. Men hoppas för din skull att ni slipper det! Så härligt med en syster på besök! Hoppas ni får det bra, kram Maja!

      Radera

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)