Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

torsdag 7 januari 2016

Vad gör man en iskall dag?

Vilken rysskyla som dragit in över landet. -20 känns ovanligt kallt och man känner sig nästan lite instängd när det är så kallt. I de norra delarna av landet tror jag det tom varit -35 grader. Herregud. Då kan man snacka kallt.

Med en liten bebis (som för övrigt inte är så liten längre, utan blir nio månader idag) så får man helt enkelt hitta på inomhusaktiviteter. Och för första gången på väldigt länge fick Clara sova inomhus istället för ute i vagnen.

Men jag måste säga att med lite fantasi kan man leka hela dagen.





Det blev ju en helt ledig plats där julgranen stått. Och nåt måste man väl fylla tomrummet med? (Leksaker alltså, undrade min man...)

Och att bygga tågbana och lego tycker även jag är roligt. Så roligt att jag ibland får bita mig i tungan när någon förstör mitt fina legohus eller inte bygger tågbana på rätt sätt. Vadå? Vi vuxna måste väl också få ha lite kul ibland.

2 kommentarer:

  1. Haha, kanske får ni vuxna bygga egna hus och tågbanor när barnen har somnat på kvällen? ;) Ja, de senaste dagarna när kylan drog in har vi huserat mycket inomhus. Framför brasan. Det har varit riktigt mysigt. :)

    Ta hand om varandra och hoppas att ett härligt 2016 ligger framför er.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi kanske får göra det! ;-) :-)
      Ja ni känns tio minus nästan varmt! Men jag klagar inte, är så härligt med snö och ordentlig vinter!
      Ha det fortsatt fint du med! Jag känner att du är på helt rätt väg! Stor kram!

      Radera

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)